tirsdag den 26. juli 2016

YouSee - Uanset om du kalder det TDC eller YouSee, er der problemer

Jeg tror alle kender historierne helt tilbage til dengang vi havde KTAS øst for Storebælt og JTAS vest for Storebælt. Senere fusionerede man til Teledanmark, og senere TDC med datterselskaber med andre navne, og seneste skud på stammen er sammenlægningen af TDC og YouSee.

Det synes som om man har brugt flere penge på branding og reklamer end på at få opgraderet sin kundeservice. Uanset om vi taler support via mail eller support via telefonen, så er personalet ret tydeligt studerende, som kun har deres job som et bijob.

Der er alt for lidt engagement, og man svarer hurtigt - men giver alt for ofte forkerte svar, som således gør, at man skal have fat på dem igen.

I to konkrete tilfælde var det både manglende kendskab til hvad der var abonnement på og hvad der var opsagt der var problemet. Man laver åbenbart meget sløsede notater i sine online arkiver, og har derved ganske ringe overblik over kundens engagement.

Det vækker en vis irritation hos mig, da jeg tidligere har beskæftiget mig med kundesupport af folks parabolmodtagere dengang der lå et callcenter nede ved havnen i Vordingborg, som hed Transcom, og håndterede kundeservice for Viasat.

Jeg ved hvordan servicen BØR være, og TDC/YouSee dumper med én stjerne pga dovenskab og sløseri med kvaliteten af den service man leverer. Det må I kunne gøre bedre, hvis I vil genrejse folks tillid til jer...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar