lørdag den 5. december 2015

Pakkeboksen - PostDanmarks manglende service

Det er ret tankevækkende hvordan postmedarbejdere nu om dage laver anmeldelsesblanketter. Der er tid nok til at skrive dit navn og adresse, men under afsenderfeltet, skriver man f.eks. bare Udland. Andre gange står der bare et postnr.

Hvis man så tillader sig at skrive til kundeservice hos PostDanmark får man et svar om, at man bare kan sende pakken retur. De læser ikke engang, at det handler om en pakkeboks. De læser i hvert fald heller ikke teksten om, at det var mere relevant for kunden at vide hvor pakken kommer fra. At pakken er til én selv er det kun én selv der læser, for automaten læser det ikke. Den bruger kun scannerkoden.

Forvent ingen service. Det handler om at fordele billige reklamer, og så ellers skrue prisen op på almindelige breve. Kan det undre nogen, at danskerne efterhånden sender alting pr. mail i stedet for? Selv på pakkeområdet er andre spillere, herunder særlig GLS kommet ind på markedet - alt sammen til gavn for os som modtagere. ModtageFlex er nemlig ikke engang i nærheden af at blive lige så godt, som at man individuelt kan skrive til det firma man køber fra hvordan pakken kan håndteres.

Det er umuligt at give stjerner til PostDanmark. De er så langt fra at være en servicevirksomhed som man nærmest kan være.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar